2.20.2013

Dabija - o mare jigodie! Istoria unei fotografii.


Istoria unei fotografii

Dabija tot flutură cu orice ocazie şi tirajează o fotografie, în care suntem surprinşi eu şi dl Mihai Conţiu de la Moldova Suverană, ca dovadă că eu aş colabora cu aceasta. 
Mă văd obligat să fac lumină asupra acestei fotografii, deşi am mai făcut-o şi cu alte ocazii (la Curtea de Apel, spre ehemplu...). 
Mă aflam pe coridorul Judecătoriei Centru, Chişinău, înainte de a intra în sala de judecată a judecătoarei Mazur Nadejda, care examina acţiunea lui dabija (Ciobanu) împotriva mea, a ziarului „MS”, a asociaţiei „Hyde Park” şi a unui oarecare Octavian Cătană... Dl-tov dabija şi-a trimis fotograful său, dl Victor Lavric, care, executînd comanda stăpînului, ne-a făcut, pe furiş,  această poză în momentul cînd noi stătem de vorbă, înainte de şedinţa de judecată, după care a şi publicat-o în ziarul său „LA” la 27 decembrie 2007 cu genericul: „Oare ce mai pun la cale aceştia doi?…”, vrînd, astfel, să inducă cititorilor, întregii populaţii din R.Moldova şi nu numai, ideea că eu aş colabora cu „MS” şi, în speţă, cu dl Conţiu şi că, împreună, am conspira împotriva domniei sale... Menţionez, că pe dl Conţiu l-am văzut pentru prima dată anume la acest proces, n-am colaborat şi nu colaborez sub nici o formă cu dlui sau cu „MS”. 


Este semnificativ şi titlul articolului care însoţeşte această făcătură: Ilie Bratu a mai pierdut un proces!, de unde cititorul trebuie să înţeleagă că am avut mai multe procese cu dlui şi pe care le-aş fi pierdut... În realitate ăsta era primul proces în care dabija m-a implicat absolut fără nici un temei, în baza articolului ,,Naţionalism fără patriotism” publicat în ,,MS” şi semnat de Octavian Cătană, în care autorul îmi atribuia nişte afirmaţii. În timpul procesului acest Octavian Cătană n-a fost de găsit, din care cauză a şi fost scos din dosar. Culmea, deşi autorul articolului cu pricina nu exista, fusese exclus din proces, spusele lui, acolo unde mă citează pe mine, au servit ca temei judecătoarei menţionate mai sus ca să emită o ,,hotărîre” în care i se ,,făcea dreptate” reclamantului şi eu trebuia să-i achit ,,părţii vătămate” 1.000 lei. Evident, eu nu m-am împăcat cu o asemenea măgărie şi am făcut recurs la Curtea de Apel, Chişinău. Instanţa superioară a anulat Hotărîrea primei instanţe în partea care se referea la mine şi m-a exclus din proces, menţionînd că am fost întrodus în acest dosar absolut ilegal!
Fapt, despre care, trişorul dabija ,,uită” să spună... 
Mare jigodie, acest dabija...

   20 februarie 2013 
                                                                                                               Ilie Bratu